24 Ağustos 2014 Pazar

En Son Ne Okudum 7: Pasaklı Tanrıça - Sophie Kinsella (Undomestic Goddess)



Kitabın İsmi: Pasaklı Tanrıça
Kitabın Orijinal İsmi: Undomestic Goddess
Yazarı: Sophie Kinsella
Çevirmen: Bige Turan
Basım Yılı: 2006
Basım Yeri: İstanbul
Sayfa Sayısı: 425
Yayınevi: Artemis Yayınları
Dili: Türkçe
Türü: Roman, Öykü
Tanıtım:

Tahmin edilemez, unutulmaz ve son derece sevimli bir roman kahramanı olarak Samantha Sweeting, Pasaklı Tanrıça kodlu ilk macerasında tüm romantizmi ve komedisiyle sizlerle buluşmaya hazır.Samantha, Londra'da çalışan bir üst düzey avukat. Günün her saati iş başında, ev hayatı yok, tek düşündüğü şirkete ortak olabilmek. Üzerindeki baskı ve adrenalin onu fena halde coşturuyor. Ta ki bir gün, ...bir hata yapana kadar. Öyle büyük bir hata ki bu, kariyeri mahvolabilir.
Tamamen aklını kaçırıp Londra'daki ofisinden çıkıyor, bir trene binip hiç bilmediği bir yere gidiyor. Yol sormak için büyük, güzel bir evin kapısını çalınca iş görüşmesine geldiği zannediliyor ve o evde hizmetli olarak çalışması teklif ediliyor. Tabii ki bu evli çift ev işlerini halletmesi için bir avukatı işe aldığından habersiz. Fakat düşünün ki Samantha fırının nasıl çalıştırılacağını bile bilmiyor. Felaketler birbirini kovalıyor. Samantha çamaşır makinesiyle, ütü masasıyla , deterjanlarla müthiş bir savaş verirken; büyük şeflere özel yemekler pişirmeye kalkışırken tam bir kaos yaşanıyor.
İyi de acaba işverenleri evdeki hizmetlinin başarılı bir avukat olduğunu öğrenebilecek mi? Eski hayatı Samantha'nın yakasını bırakacak mı? Bırakmasa bile, Samantha geri dönmek isteyecek mi? Göreceğiz!
 "Adım Samantha. Yirmi dokuz yaşındayım. Hayatımda hiç yemek pişirmedim. Yer silmedim. Toz almadım. Düğme falan da dikemem. Yapmayı bildiğim tek şey kontratları yeniden düzenlemek ve müvekkilimi milyonlarca pound kâr ettirmek."
PASAKLI TANRIÇA, hayatı biraz daha ağırdan alması gereken genç bir kızın hikâyesi. Ki bu kızın artık kendini bulması, en önemlisi aşkı bulması gerekiyor. Ve elbette ki sözü edilen bu kızın, bir kenarda öylece durmasına alışkın olduğu ütü masasının ne işe yaradığını da artık uygulamalı olarak öğrenmesi gerekiyor.
(Tanıtım Bülteninden)


Pasaklı tanrıça tanıtım bülteninde kendimi gördüğüm bi kitaptı büyük bir merakla başladım okumaya, Sophie Kinsella'nın kalemi ile de ilk tanıştığım kitap oldu aynı zamanda. Kitap chick lit türünde. Kötü bir kitapmıydı? Hayır ama daha iyilerini de gördüğümü itiraf etmeliyim. Başları oldukça durağandı fakat sonlara doğru heyecanlanmaya başladı. Okurken gülümsememek elde değildi. Dinlendiren bir kitaptı. Ayrıca, Sophie Kinsella'nın olaylara bakış açısı ve yaklaşımı, zekice kurguları bu kitabı size okutturuyor. Açık konuşmak gerekirse kitabı yarım bırakmayı düşündüm ama Kinsella'nın kalemini yeni tattığım ve meraklandığım için bırakmak içimden gelmedi. 
Kitaba puanım 3

- Okumayanlar İçin Spoiler İçerebilir - 


Kitapta altını çizdiğim cümle bulunmuyor fakat genel olarak verilmek istenilen mesaj; 
Hayat yoğunluğunda bir koşuşturmaca içinde kendimizi unutuyoruz. Peki istemekte olduğumuz hayat bu yönde mi? Bundan başka bir seçenek yokmu? Keyif aldığımız şeylere de zaman ayırmak bizim de hakkımız değil mi? İnsan hayattaki önceliklerini herşeye rağmen belirleyebilmeli.
Samantha benim gibi hayatının her dakikasını planlayan bir karakter aynı zamanda çok da komik... Samantha işinde bir hata yapıyor ve bütün hayatı bu evreden sonra değişiyor. Samantha'nın yerinde olsam bunları yaparmıydım dediğim yerler oldu açıkçası. Samantha hayatı boyunca hiç yemek yapmamış, ütüye dokunmamış, toz almamış ve bu konular hakkında da hiçbir fikri yok. Ve buna rağmen bir ailenin yanında hizmetçi olarak işe başlıyor ve büyük mücadeleler veriyor. Olaylar bu noktadan sonra hızla akıp gidiyor ve kitap sizi içine çekiyor. Çok fazla spoiller verip kitabı okumayanların hevesini kaçırmak istemiyorum. Yaz çıkmadan tam bir yaz kitabı olarak tavsiye edebilirim. Bu arada Kinsella'nın kalemini çok sevdim, kısa sürede diğer kitaplarını da okuyup yorumlarını eklerim. :)

Keyifli okumalar dilerim,
Çok sevgilerle mutlu kalın. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder